U ovom trenutku, umesto da politika u regionu krči put ekonomskoj saradnji, ekonomija je ta koja otvara vrata za saradnju političara, poručio je danas ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić, govoreći o potrebi stvaranja jedinstvenog ekonomskog podružčja na Zapadnom Balkanu.

Ljajić je podsetio da je najvažniji trgovinski partner svih ekonomija na ZB Evropska unija u koju ove zemlje izvoze oko 63 procenta svoje robe.

Zbog toga, kaže, važno je raditi na jačanju ekonomske saradnje država regiona i raditi na rešavanju problema vezanih za uvođenje vancarinskih barijera među ekonomijama regiona.

U tom smislu podsetio je na lošu praksu uvođenja necarinskih barijera Kosova prema Srbiji.

Lajić je gostujući na TV Pink rekao da građani na KiM, na primer, zbog vancarinskih barijera koje je Priština uvela ka Beogradu brašno plaćaju skuplje i 30 posto.

Objašnjava da uvođenje takvih protekcionističkih mera prištinskih vlasti na kraju plaćaju građani koji žive na Kosovu, a Priština tim merama, kaže, ustvari pomaže interesnim lobijima dok privreda na KiM ne postaje konkurentna.

Navodi podatke da Srbija u BiH izvozi više nego u Rusiju kao i da je izvoz naše zemlje u Makedoniju vredan 600 miliona evra.

„Treba da učinimo sve da napravimo zajednički ekonomski prostor i uklonimo sve barijere“, poručuje Ljajić.

Govoreći o ponudi Telekoma Srbije za kupovinu Telekoma Albanije koji je u vlasništvu Dojče Telekoma, ministar je rekao da će se u narednom periodu videti da li će pobediti ekonomski ili politički argumenti.

Ljajić kaže da je učešće na tenderu srpske kompanije važan poslovan potez i objašnjava da nije Telekom Srbije jedini koji je zainteresovan za albansku kompaniju.

„Videćemo da li tu sad preovladavaju politički ili ekonomski argumenti“.

Kaže da treba sačekati da li će neko imati veću ponudu od srpskog operatora, te da li se traže razlozi za odbijanje ponude iz Srbije.

„Ako se traže razlozi za odbijenjae, onda je to svojevrsan signal, pre svega politička poruka“.

Objašnjava da je za našu kompaniju bitno da se pozicionira kao važan regionalni igrač na tržištu telekomunikacija.

„To svakako utiče na kredibilitet kompanije. Ova aktivnost isključivo je usmerena da se proširi poslovanje, da se poveća broj korisnika, da se podigne vrednost kompanije, jer ako se sutra Telekom bude prodavao, naravno da će njegova vrednost biti veća ako posluje u pet ili šest država, nego ako posluje u dve ili tri zemlje“, objašnjava Ljajić.

U tom smislu, želja Telekoma da učestvuje na tenderu za kupovinu albanskog operatora je „apsolutno dobar i ispravan ekonomski potez“, rekao je Ljajić.

Izvor: Tanjug

Foto: Tanjug/Z.Žestić, arhiva

PODELI