Merenje srednje brzine na svim auto-putevima u Srbiji moglo bi konačno da počne 1. aprila, potvrđeno je Politici u MUP-u. Srednja dozvoljena brzina sada se meri samo na deonici auto-puta između Šida i Šimanovaca, dok se za ostale deonice sistem još uspostavlja. Problem je bio u tačnom izračunavanju rastojanja između dve naplatne stanice, jer je manja nepreciznost mogla na sudu da obori sve napisane kazne. Sada je taj problem, po svemu sudeći, rešen.

Sistem merenja srednje brzine kretanja vozila na auto-putu počeo je u septembru prošle godine.

Reč je o projektu MUP-a i „Puteva Srbije”, koji mere srednju brzinu na osnovu vremena prolaska kroz naplatne rampe.

Razlika u vremenu i pređenoj kilometraži na auto-putu, od kućice do kućice, daje obračun prosečne brzine. Plan je bio da svi koji prema ovoj računici voze brže od 120 kilometara na čas budu kažnjeni.

Ceo sistem za snimanje srednje brzine na auto-putu vlasništvo je „Puteva Srbije”. Pre početka primene projekta objašnjeno je da su sve naplatne stanice pokrivene kamerama, povezane optičkim kablom i da imaju jedan centralni server. Sve kućice imaju identično, sinhronizovano vreme i tačno se zna kada je ko ušao na auto-put, a kada je izašao sa njega. „Putevi Srbije”, kako je bilo planirano, trebalo je da dokumentuju sve prekršaje i da ih prosleđuju policiji.

Nije poznato koliko je kazni dosad napisano na osnovu ovakvog merenja. Jedini podatak koji je MUP saopštio odnosi se na prva dva dana merenja srednje brzine. Za ta dva dana čak 7.820 vozača kažnjeno je, jer su išli brže od 140 kilometara na čas.

Sistem merenja srednje brzine na auto-putu koristi se već dugi niz godina u više evropskih zemalja. „Sekšn kontrol”, radarski sistem za kontrolu ograničenja brzine na jednoj deonici, skoro deceniju i po veoma uspešno disciplinuje vozače u Austriji. U Velikoj Britaniji već duže se koristi nadziranje ograničenja na jednom delu puta i tamo nosi naziv SPECS. U Italiji se sličan sistem zove „tutor”, a u Holandiji postoji sistem nadzora ograničenja brzine – „trajektkontrol”.

Izvor: Politika

PODELI