PRETICANjE bicikala, radnih mašina, traktora, motokultivatora, zaprežnog vozila, preko pune linije ubuduće se neće smatrati prekršajem, najavio je ministar policije Nebojša Stefanović, obrazlažući predložene izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije, narodnim poslanicima koji narednih dana treba da ga usvoje. Puna bela linija moći će da se pređe “pod uslovima propisanim zakonom, ukoliko se ne ugrožava sigurnost učesnika u saobraćaju”.

– Izmena je donesena jer smo uočili da leti to utiče na stvaranje kolona, što smanjuje bezbednost na putevima – kazao je ministar Stefanović.

Ova izmena je, čini se, najviše podelila javnost. Po nekima, ispravlja se nelogičnost da se “kilometrima vučete iza traktora”, a prema drugima je neprihvatljivo da vozači procenjuju da li je nešto bezbedno, ili ne.

– Mislim da je na takvim mestima gde je povučena puna linija, to urađeno sa razlogom – kaže Dragan Simić, višestruki šampion države u automobilizmu. – Nije bezbedno za preticanje i tu ne bi trebalo da bude dileme. Bolje je voziti dvadeset na sat kilometar, nego rizikovati živote zbog nekoliko stotina metara.

Mnogi se pitaju i kako će mladi vozači, na osnovu čega – kad iskustva nemaju, procenjivati da li je bezbedno ili ne preticati “sporije vozilo” preko pune linije. Prema slovu zakona, početnik mora u vozilu da ima nadzor, iskusnijeg vozača, ali on sedi na desnom sedištu, na mestu suvozača, odakle je još slabija vidljivost u takvim situacijama. Šta će se desiti kada vozači nauče da je dozvoljeno preticati preko pune linije i odu na primer u Nemačku, gde je to zabranjeno?

– Ova izmena samo potvrđuje ono što se dešava u stvarnom životu – kaže Milan Todorović, predsednik Udruženja auto-škola Beograda. – I dosad su svi, kada to može da se uradi. obilazili preko pune linije. Ranije nije bilo zabrane, ali je onda unesena u ZOBS, pa je sada opet izbrisana.

I prvi operativac Privredne komore auto-škola Srbije Mladen Rašeta smatra da je ovo rešenje diskutabilno.

– Vodimo već dugo raspravu na tu temu. Da ne treba zabraniti preticanje na tom mestu ne bi se ni povlačila puna linija. S druge strane, apsurdno je voziti, na primer, iza bicikliste pola kilometra, kilometar, ako je moguće bezbedno preticanje – smatra Rašeta.

Izvor: Novosti

PODELI