Ministarstvo saobraćaja i zvanično je rešilo višegodišnju dilemu – ostaje klasična naplata putarine, nema uvođenja vinjeta.

Objašnjenje: Nije fer prema građanima, iako veliki procenat vozača ne smatra da je tako.

Koliko para toliko muzike – grubo prevedeno saobraćajnim rečnikom – koliko voziš, toliko platiš.

Ali pre tri godine nisu tako prevodili, već su najavljivali pobedu vinjeta nad klasičnom naplatom putarine.

„Kada odluka bude donesena na osnovu ekonomske analize, nama je potrebno šest meseci da vinjete primenimo“, reči su ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović.

A u Putevima Srbije dodatno objašnjavaju da na vinjetama ne bi moglo da se zaradi dovoljno novca za, kako kažu, kvalitetno održavanje auto-puteva.

Mišljenja građana su podeljena, pa su tako neki za klasične putarine, dok drugi smatraju da bi se ukidanjem naplatnih rampi smanjile i gužve.

„Da se plati 20 evra za celu godinu i da budemo mirni, a ne svaka trasa ovakvog auto-puta po hiljadu dinara, mislim da bi bilo fer da se uvedu vinjete“, kaže jedan od vozača.

Stručnjaci poručuju: Vinjeta jeste nepravedan sistem naplate.

„Kad izračunamo broj vozila koji je bio, pa cenu toga koliko treba da se plati podelimo po vinjeti, svi platite“, kaže Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta, objašnjavajući da onom ko se malo vozi ovaj sistem naplate je izuzetno skup.

„Onaj ko se puno vozi njemu je jeftino, ali time favorizujemo jednu grupu korisnika“, dodaje on.
B92

PODELI